Η ΖΩΗ ΜΟΥ ΚΥΚΛΟΥΣ ΚΑΝΕΙ

Tο μέγεθος της αξίας δεν το ορίζει η παρουσία αλλά το "ανυπόφορο" της απουσίας...

Πλούσιος άνθρωπος δεν είναι εκείνος που έχει τα περισσότερα, αλλά εκείνος που χρειάζεται τα λιγότερα

Όταν τολμάς χάνεις λίγο το βήμα σου
Όταν δεν τολμάς χάνεις τον εαυτό σου.....

Ευτυχία δεν είναι να κάνεις πάντα αυτό που θέλεις,
αλλά να θέλεις αυτό που κάνεις..

Ουδείς ασπονδότερος εχθρός εκ του ευεργηθέντος αχάριστου

Όταν πολεμάς για την λεφτεριά,είσαι κιόλας ελεύθερος - Ν. Καζαντζάκης

Όταν έχεις οποιοδήποτε πρόβλημα,
δεν είναι κάτι που πρέπει να κάνεις, είναι κάτι που πρέπει να μάθεις.

ΑΡΑΖΩ. Άρα ζω!!!!!!

Ο καλύτερος τρόπος για να κάνεις τα όνειρα σου να βγουν αληθινά, είναι να ξυπνήσεις...

Ο φόβος δημιουργεί μεγάλη σκιά σε μικρά αντικείμενα.

Αυτοί που είναι εναντίον της πολιτικής,
είναι υπέρ της πολιτικής που τους επιβάλλεται

Καθοριστικό ρόλο σε μια εξαπάτηση δεν παίζει η μαεστρία του απατεώνα, αλλά η διάθεση του θύματος να εξαπατηθεί.

Η ελεύθερη γνώση είναι η γνώση των ελεύθερων

Η ανάρτηση θεμάτων από άλλους ιστότοπους δεν σημαίνει αυτόματα και την αποδοχή μας!

Επίσης δεν αναλαμβάνουμε την ευθύνη για το περιεχόμενο ενυπόγραφων κειμένων ή σχολίων.

Τετάρτη 7 Νοεμβρίου 2012

Έξι δισεκατομμύρια ευρώ πεταμένα στον δρόμο!


Ηρώ Γλαρού
H εξάρτηση από το αυτοκίνητο και τα ορυκτά καύσιμα, όπως επίσης και η παντελής έλλειψη σχεδιασμού στις ελληνικές πόλεις για την προώθηση της εναλλακτικής μετακίνησης, μας κοστίζει πανάκριβα, όπως αποκαλύπτει με στοιχεία η έρευνα των Βασίλη Κεφαλά, επ. καθηγητή του ΕΜΠ, και Στέλλας Καλογεροπούλου, διδάκτορος Κοινωνιολογίας.
Οι δυο επιστήμονες «ακτινογράφησαν» τα οικονομικά στοιχεία της μετακίνησης, παράγοντας που αποτελεί, μετά την κατοικία, μία από τις σημαντικότερες πηγές κόστους για τον μέσο καταναλωτή, και τα συμπεράσματα στα οποία κατέληξαν είναι εφιαλτικά, αφού κάθε μέρα πετάμε στον δρόμο 16 εκατομμύρια ευρώ μόνο και μόνο για να διανύσουμε μια απόσταση 7 χιλιομέτρων! Σύμφωνα με τα στοιχεία που επεξεργάστηκαν οι δυο επιστήμονες, ένα αυτοκίνητο ιδιωτικής χρήσης που κινείται καθημερινά στο κέντρο της πόλης και σε μια μέση απόσταση 7 χιλιομέτρων καταναλώνει καύσιμα που κοστίζουν κατά μέσο όρο 8 ευρώ την ημέρα. Από αυτά, τα 4 ευρώ είναι κατά μέσο όρο ανά όχημα το κόστος καυσίμων και τα υπόλοιπα 4 ευρώ αντιπροσωπεύουν το κόστος ασφάλισης, σέρβις, ατυχημάτων και λοιπών πιθανολογούμενων ζημιών. Όπως επισημαίνουν οι Βασίλης Κεφαλάς και Στέλλα Καλογεροπούλου, το μέσο κόστος μετακίνησης ενός Ι.Χ. αυτοκινήτου ανέρχεται σε 3.000 ευρώ όταν κινείται μέσα στην πόλη. Εάν υπολογίσει κανείς ότι συνολικά στην Ελλάδα κυκλοφορούν 5.278.000 ιδιωτικά αυτοκίνητα, «αυτό σημαίνει ότι, αν το καθημερινό κόστος μετακίνησης για το καθένα από τα αυτοκίνητα αυτά ανέρχεται, συμπεριλαμβανομένων των εξόδων ασφάλισης, σέρβις και ατυχημάτων, σε 8 ευρώ, για το σύνολο των Ι.Χ. αυτοκινήτων, που κινούνται σε αστικές περιοχές, το ποσό αυτό γίνεται αμέσως 16.000.000 ευρώ την ημέρα, δηλαδή ετησίως 5,88 δισεκατομμύρια ευρώ». Εάν υπολογίσουμε το κόστος στη διετία, αυτό ανέρχεται σε 11,7 δισεκατομμύρια ευρώ, όσο δηλαδή περίπου το κόστος των νέων μέτρων με την εκ νέου περικοπή μισθών - συντάξεων και την αύξηση της φορολογίας.

Όπως επισημαίνει ο Βασίλης Κεφαλάς, το ποσό των 6 δισεκατομμυρίων ευρώ που σκορπάμε στον δρόμο είναι δυσβάσταχτο ακόμα και για ευημερούσες οικονομίες, και τονίζει: «Νομίζω ότι απλώς θελήσαμε να ζήσουμε το Δυτικό Όνειρο κατανάλωσης, όπου ένα “αστραφτερό” προβαλλόμενο τμήμα του είναι το αυτοκίνητο, που, δυστυχώς, ακολουθείται αναγκαστικά από την αγορά του πανάκριβου και ρυπογόνου πετρελαίου. Αποτυγχάνοντας, όμως, στον ευρωπαϊκό ανταγωνιστικό στίβο όσον αφορά την παραγωγή, πληρώσαμε και πληρώνουμε το όνειρο αυτό πολύ ακριβά: όχι μόνο δανειστήκαμε, αλλά, γενικότερα, υποστηρίξαμε οικονομικά μοντέλα που βασίζονταν περισσότερο στο εμπορικό κέρδος, και μάλιστα μέσα από την καταστροφή της πόλης και του περιβάλλοντος, εγκαταλείποντας τις αξίες που συνοδεύουν όλα αυτά. Και τώρα που πρέπει να αναζητήσουμε διαφορετικά μοντέλα τρόπου ζωής, για να μπορέσουμε δηλαδή να ζήσουμε πιο απλά, πιο φυσικά, μας είναι δύσκολο να απαρνηθούμε το life style που υιοθετήσαμε τα τελευταία χρόνια». Και αυτά τα διαφορετικά μοντέλα είναι η υιοθέτηση εναλλακτικών μέσων για τη μετακίνησή μας στις πόλεις, όπως ποδήλατο, ηλεκτρικά οχήματα, είναι ένας παράγοντας που θα συνεισέφερε στη µείωση του εθνικού χρέους αλλά και στην ελάφρυνση των οικογενειακών προϋπολογισµών µε άκρως σηµαντικά οφέλη και στους τοµείς της προστασίας του περιβάλλοντος και της δηµόσιας υγείας.

Νέος τύπος δακτυλίου
Οι δυο επιστήµονες επισηµαίνουν ότι επειδή είναι αδύνατο να αλλάξει ο σχεδιασµός των πόλεών µας, ο µοναδικός τρόπος για να ανατραπεί κατά το δυνατόν η κατάσταση είναι να υιοθετηθούν µέτρα που θα ενισχύουν τη λεγόµενη εναλλακτική µετακίνηση, δηλαδή θα ενισχύουν τα µέσα µαζικής µεταφοράς αλλά και τη χρήση του ποδηλάτου, όπως και τα εναλλακτικά οχήµατα, π.χ. ηλεκτρικά, από τους δήµους και όχι µόνο.
Συγκεκριµένα, προτείνουν περιορισµούς στην κυκλοφορία των Ι.Χ. µε ένα είδος «δακτυλίου» που θα αφορά, εκτός από τον χώρο και τον χρόνο, και ειδικές συνθήκες, όπως το πού κατοικεί ένας οδηγός ακόµα και ποια ηλικία έχει, ρυθµίσεις που θα ισχύουν για µια συγκεκριµένη ακτίνα, π.χ. 10 χλµ. από το κέντρο της πόλης. Ο δακτύλιος θα πρέπει να ισχύει µόνο τις ώρες αιχµής του εργασίµου ωραρίου και αν για κάποιους λόγους κριθεί ότι δεν είναι δυνατή γενικά η συγκεκριµένη ρύθµιση, θα µπορούσαν να καθιερωθούν διόδια για τη µετακίνηση στο κέντρο µε Ι.Χ. αυτοκίνητα, όπως συµβαίνει στο Λονδίνο.

Ποδηλατόδροµοι - κίνητρα
Οι δυο επιστήµονες προτείνουν ακόµα τη δηµιουργία ειδικών λωρίδων για τα ποδήλατα σε όλες τις οδούς και τους δρόµους ταχείας κυκλοφορίας, ενώ στους δρόµους του κέντρου και στην ακτίνα των 10 χλµ. οι οδικές λωρίδες θα επιµερίζονται αυστηρά ανάµεσα στα λεωφορεία/τρόλεϊ/ τραµ, τα ταξί/Ι.Χ. και τα ποδήλατα. Παράλληλα προτείνουν την υιοθέτηση κινήτρων για την αγορά ειδικών ποδηλάτων, τρικύκλων, ηλεκτρικών κ.λπ. Το πείραµα αυτό, επισηµαίνουν, µπορεί να γίνει, εν είδει πιλοτικού προγράµµατος, στην Αθήνα για µια διετία περίπου - το χρονικό διάστηµα που έχει θέσει η τρόικα για να εξασφαλιστούν 11,8 δισ. ευρώ. Αν το πρόγραµµα πετύχει, επισηµαίνουν, η εξοικονόµηση ενέργειας θα είναι πολύ σηµαντική για τη συµπλήρωση του ποσού των 11,8 δισ. ευρώ, που πρέπει να παρακρατηθούν από τον ελληνικό λαό, σύµφωνα µε τις απαιτήσεις της τρόικας. ∆ιότι αν αφαιρέσουµε τους κρατικούς φόρους από το ποσό των 11,7 δισ. που ξοδεύουµε κάθε δύο χρόνια (5,88 x 2) για την κίνηση στα αστικά κέντρα, φόρους οι οποίοι µε κάποιον τρόπο πρέπει να αποδοθούν στο κράτος, το ποσό που εξοικονοµούµε είναι ακόµα πολύ µεγάλο, ανερχόµενο στα 7,8 δισ. µέσα σ’ αυτά τα δύο χρόνια. Τα µέτρα αυτά βέβαια για να επιτύχουν χρειάζεται αλλαγή νοοτροπίας και από τους πολίτες και από τους αρµόδιους φορείς. Όπως επισηµαίνει ο Βασίλης Κεφαλάς, «η νοοτροπία θα αλλάξει όταν αναδυθούν - και παγιωθούν - καινούριες ανάγκες, κι όχι µόνο για ένα τµήµα ‘‘ευαίσθητων’’ ή ‘‘υποψιασµένων’’ πολιτών, αλλά για τη µεγάλη πλειοψηφία του πληθυσµού. Πράγµα που σηµαίνει ότι ο αόριστος φόβος για το µέλλον ή το όραµα µιας περιβαλλοντικά βιωσιµότερης πόλης δεν είναι αρκετά σηµαντικές αιτίες για να αλλάξει δραστικά ο τρόπος που σκέφτεται ο πολύς κόσµος». Και εκεί έρχεται ο ρόλος της πολιτείας, η οποία, όπως επισηµαίνει ο κ. Κεφαλάς, θα πρέπει να ενεργήσει η ίδια ώστε να επιβάλει αυτή τη νοοτροπία και στους υπόλοιπους µέσα από τους νόµους και τις κατάλληλες πολιτικές πρακτικές. ∆ιαφορετικά, όπως λέει, θα πρέπει να περιµένουµε µέχρις ότου οι συνθήκες καταστούν εντελώς αφόρητες - οπότε θα είναι και πιο δύσκολο, µπορεί και ανέφικτο, πλέον, να διορθωθεί ή να διασωθεί οτιδήποτε.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Θα 'θελα να γκρεμίσω τις πυραμίδες του μυστηρίου και της σιωπής που υπάρχουν γύρω από το πρόσωπό σου.

Μην πασχίζεις να γίνεις άνθρωπος επιτυχίας , αλλά άνθρωπος αξίας.

ΠΑΙΔΕΙΑ είναι αυτό που μένει αφού ξεχάσεις αυτά που έμαθες στο σχολείο

Η ζωή είναι μια σεξουαλικά μεταδιδόμενη ασθένεια.

Έχω την δική μου γνώμη , αλλά δεν συμφωνώ πάντα μαζί της.

Αμα θέλω έχω θέληση...... Αλλά δεν θέλω

Παλιά ήμουν αναποφάσιστος,
αλλά τώρα πια δεν είμαι σίγουρος.

Μην αφήνεις αυτό που σε τρώει , να χορτάσει!!!

Η σάτιρα που ενοχλεί , δεν είναι η άδικη αλλά η εύστοχη σάτιρα

Ήρθαν τα αύρια να διώξουν τα σήμερα

Χαμένος δεν είναι αυτός που έπεσε , αλλά αυτός που δεν προσπάθησε να σηκωθεί!!
Πάμπλο Γκαρσία

Όταν υπάρχει κάτι που δεν το ξέρεις,
πως ξέρεις ότι δεν υπάρχει;

Ποιος είναι μεγαλύτερος εγκληματίας, αυτός που ληστεύει μια τράπεζα ή αυτός που την ιδρύει;

Ο κόσμος είναι επικίνδυνος, όχι εξαιτίας αυτών που κάνουν το κακό,
αλλά εξαιτίας αυτών που τους κοιτάζουν χωρίς να κάνουν τίποτα.

Εάν δεν μπορείτε να χρησιμοποιήσετε τα μάτια σας για να βλέπετε,
τότε θα τα χρειαστείτε για να κλάψετε

O άνθρωπος ούτε θηρίο είναι ούτε θεός. Είναι ον πολιτικό.

To έγκλημα είναι το ίδιο αποτρόπαιο όποιος και αν το διαπράττει.

ΕΑΜ - ΕΛΑΣ – ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ

Βρε, ένα κλαδί σπάει, δύο δεν σπάνε. Να είστε ενωμένοι.

Ότι εύχεσαι για μένα, να το δώσει διπλό ο θεός σε σένα!!

Δεν είμαι χοντρός.....
Είμαι κοντός για το βάρος μου

Ημουν Άθεος μέχρι που ανακάλυψα ότι είμαι Θεός
(Θεός+Κλήτος = Θεόκλητος)

Να είστε προσεκτικοί όταν διαβάζετε βιβλία για την υγεία.
Μπορεί να πεθάνετε από τυπογραφικά λάθη

Το να κόψεις το τσιγάρο είναι το ευκολότερο πράγμα.
Εγώ το 'χω κόψει τουλάχιστον δέκα φορές

Το σεξ μεταξύ δύο ανθρώπων είναι ένα πολύ όμορφο πράγμα. Μεταξύ πέντε είναι φανταστικό...

Δημόσιος υπάλληλος είναι εκείνος που έχει ένα πρόβλημα για κάθε λύση.

Ευνούχοι ενωθείτε. Δεν έχετε τίποτα να χάσετε!!

Οι γυναίκες χρειάζονται ένα λόγο για να κάνουν σεξ.

Οι άντρες απλά χρειάζονται ένα μέρος.

Κουμουνιστής είναι εκείνος που δεν έχει τίποτα και θέλει να το μοιραστεί με όλο τον κόσμο.

Mην πατάτε το χόρτο. Kαπνίστε το !

Μην τα περιμένετε όλα από την αστυνομία. Χτυπηθείτε μόνοι σας.

Μην απαξιώνετε την αυτοϊκανοποίηση. Είναι σεξ με κάποιον που αγαπάω

Οι γυναίκες είναι θησαυρός. Γι’ αυτό πρέπει να τις θάβουμε!

Μια από τις προκαταλήψεις του ανθρώπινου νου είναι το γεγονός ότι η παρθενιά θεωρείται αρετή.

Σε παρακολουθώ

Ronin.gr - widget IP και λειτουργικού

Ζωντανά αποτελέσματα ποδοσφαίρου

Οι πιο προσφατες ειδησεις απο Blogs. Ξενες αναδημοσιευσεις κειμενων & φωτογραφιων απο ιστολογια.

Ανοικτη Διακυβερνηση » Διαβουλευσεις

Ανοικτη Διακυβερνηση » Προσκλησεις