Συνεχίζοντας την "ανταπόκρισή" μου θέλω να αναφερθώ σε ορισμένα σημεία.
Πρώτον, ότι ήταν πράγματι "αντιπολιτική" και αυτό κατά τη γνώμη μου είναι θετικό. Η πολιτική όπως την ξέρουμε απορρίπτεται μετά λόγου γνώσεως όπως πχ η πυρηνική ενέργεια δηλαδή με τη μορφή "όχι ευχαριστώ". Δηλαδή η πολιτική είναι μια επι-κοινωνι(α)κή λειτουργία που αν δεν μας κάνει σε αυτή τη μορφή πρέπει να επινοήσουμε μια άλλη, τελεία. Δεν είναι μια αναντικατάστατη άπαξ δια παντός καθορισμένη λειτουργία, αλλάζει μετασχηματίζεται κλπ. δεν γίνεται πάντοτε με τον ίδιο τρόπο, ούτε έχει πάντοτε την ίδια έννοια. Αλλιώς γινόταν στην Γαλλική επανάσταση, αλλιώς στον καιρό του Μαρξ (ταξική) αλλιώς πρέπει να γίνεται στις μέρες μας. Δεν καταργούνται οι προηγούμενες μορφές αλλά και δεν αρκούν. Δεν έχω κανένα πρόβλημα με το «πέρα από χρώματα, ταμπέλες, ιδεολογίες» που έλεγε το κάλεσμα γιατί το κατανοώ ως μια προϋπόθεση επιτυχίας. Με άλλα λόγια, πιο τολμηρά για μένα που είμαι αριστερός, έχει πιθανότητα επιτυχίας οτιδήποτε δεν είναι «φορτωμένο σημασία» από την χρεοκοπημένη έννοια μιας «αριστερής ιδεολογίας και πολιτικής». Δεν νομίζω ότι ο κόσμος, τα άτομα και οι ομάδες που συμμετέχουν είναι «χωρίς ιδεολογίες» αντίθετα είναι τόσο απροκατάληπτοι και αδέσμευτοι από παγιωμένες αντιλήψεις που είναι η μόνη ελπίδα να γεννήσουν ιδεολογίες , άξιες της λέξης και ζωντανές.
Δεύτερον, ότι ήταν ειρηνική δηλαδή πέρα και μετά τον Δεκέμβρη του 2009 (Γρηγορόπουλος) ή έστω ως εναλλακτική μορφή σε αυτόν. Αυτό το σημείο είναι πολύ σημαντικό και πολύ θα ήθελα να το συζητήσω για να το κατανοήσω καλύτερα.
Τρίτον, τι μπορεί να σημαίνει "αγανακτισμένοι"; Ο όρος είναι δάνειος από τις ισπανικές πλατείες και μπορεί να φέρνει σημασίες από άλλες παραδόσεις οι οποίες για μένα είναι καλοδεχούμενες. Αγανακτισμένος σημαίνει ότι έχω χάσει την υπομονή μου με κάτι και το απαξιώνω πλέον, ότι έχουν γίνει πάρα πολλά και δεν πάει άλλο. Μπορεί να σημαίνει έκφραση της δυσαρέσκειας μου(disaprova που άκουσα να λεν οι Ιταλοί) και πάνω απ΄ όλα σημαίνει : ΝΕΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΤΟΥ ΠΑΘΟΥΣ, είμαι αγανακτισμένος και ωστόσο μέσα από τις εμπειρίες μου έχω βρει μια άλλη σχέση με την οργή. Στην ουσία αυτό μάλλον σχετίζεται με μια μετακαταθλιπτική διαχείριση της έντασης, της πίεσης, του φόβου. Αυτό ήταν το βασικό που είδα: επιτέλους να βγούμε έξω, να βρεθούμε μεταξύ μας, να κάνουμε κάτι, να επικοινωνήσουμε ώστε να ενδυναμωθούμε, ώστε να ανεβεί η αυτοεκτίμησή μας.
Δεν καταλαβαίνουμε ότι ο κόσμος μιλούσε για να επικοινωνήσει και να αλληλοστηριχθεί και ότι αυτό ήταν ήδη το μέγα αποτέλεσμα: η συγκρότηση μιας νέας πολιτικής υποκειμενικότητας.
Τέλος, νομίζω ότι φάνηκε μια νέα πρακτική υπευθυνότητας: έχω την ευθύνη των επιλογών μου αφού σκέφτομαι και κρίνω κάθε στιγμή τι μας παίρνει και τι όχι, τον συσχετισμό δυνάμεων που λέμε, τι επιθυμώ για τώρα, ότι δεν είμαι δεσμευμένος σε απόλυτες αρχές και εκκλησίες- κόμματα, φτιάχνω κάθε φορά την πολιτική στιγμή με τη συμμετοχή μου. Αυτό σχετίζεται νοηματικά με το "φύγετε" που ήταν και σύνθημα τόσο στις αραβικές εξεγέρσεις όσο και στην ισπανική. Υπευθυνότητα είναι η γνώση ότι δεν υπάρχει άλλος τρόπος να λυθεί το πρόβλημα, ότι δεν υπάρχει κανείς που μπορεί να μου το λύσει παρά να ξεκινήσουμε ελεύθερα μέσα από συνευρέσεις σε μια «εκκλησία του δήμου».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου