Στην απελευθέρωση της αγοράς ταξί προχωρά το υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, που εξέδωσε Προεδρικό Διάταγμα για το σκοπό αυτό.
Για την απόκτηση της άδειας και την πρόσβαση στο επάγγελμα του οδηγού ΤΑΧΙ, το Προεδρικό Διάταγμα καθιερώνει ανοιχτές διαδικασίες.
Με τις νέες ρυθμίσεις, παρέχεται η δυνατότητα έκδοσης νέων αδειών, με «αντικειμενικό και διαφανές σύστημα». Ο αριθμός των αδειών θα προκύπτει με βάση τις ανάγκες κάθε περιοχής, ενώ καθιερώνεται συντελεστής ΤΑΞΙ / 1.000 κατοίκους, με βάση τον ευρωπαϊκό μέσο όρο.
Επίσης, επιτρεπτή θεωρείται η αλλαγή έδρας στα ΤΑΞΙ στις εξής περιπτώσεις:
α) Αν υπάρχει υπερτοπική υποδομή (λιμάνι, αεροδρόμιο κ.λπ.) ή η περιοχή διευρύνεται άμεσα (κυρίως τουριστικές περιοχές),
β) Δυνατότητα διεύρυνσης περιοχής κοινής λειτουργίας μέχρι επίπεδο Καλλικρατικού Δήμου και όμορης δημοτικής ενότητας (απόφαση Περιφερειακού Συμβουλίου, κυρίως σε τουριστικές περιοχές),
γ) Στα μεγάλα μητροπολιτικά κέντρα Αθήνας, Θεσσαλονίκης παραμένουν οι υφιστάμενες μεγάλες έδρες, σε σύνδεση με τις υπερτοπικές υποδομές,
δ) Αν η Τοπική Αυτοδιοίκηση Β’ Βαθμού δεν αποφασίσει διαφορετικά, οι έδρες παραμένουν οι τοπικές και δημοτικές ενότητες του ν. 38532/2010 (Καλλικράτη).
Επίσης, αίρεται κάθε περιορισμός για το ιδιοκτησιακό καθεστώς κάτω από το οποίο μπορούσε κάποιος να αποκτήσει άδεια ΤΑΞΙ. Με βάση τις νέες ρυθμίσεις, άδειες μπορούν να αγοράσουν εταιρείες οποιασδήποτε μορφής, φυσικά πρόσωπα, ενώ για την αποτροπή της δημιουργίας μονοπωλίων ή ολιγοπωλίων, δεν θα πρέπει ανά έδρα να ξεπερνιέται ένα συγκεκριμένο ποσοστό επί του συνολικού αριθμού των οχημάτων. Στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη, το ποσοστό αυτό ορίζεται στο 5% του συνολικού αριθμού αδειών, ενώ στις υπόλοιπες περιοχές στο 10%.
Παράλληλα, καταργούνται όλα τα επαγγελματικά ασυμβίβαστα ως προς την έκδοση ειδικής άδειας οδήγησης ΕΔΧ αυτοκινήτου, αίρονται οι γεωγραφικοί περιορισμοί της άδειας, ενώ για να αποκτήσει κάποιος άδεια, θα πρέπει να διαθέτει επαρκή γνώση της ελληνικής γλώσσας, απολυτήριο Γυμνασίου ή ισότιμου τίτλου της αλλοδαπής.
Επίσης, αίρονται οι περιορισμοί ως προς τις νομικές μορφές εκμετάλλευσης αδειών ταξί. Πλέον Οποιασδήποτε μορφής Εταιρία, Φυσικό Πρόσωπο ή Συνεταιρισμός μπορεί να εκμεταλλεύεται άδειες ΤΑΞΙ.
Η μεταβίβαση των αδειών, πέραν της συμβολαιογραφικής πράξης, θα μπορεί να υλοποιείται μέσω ηλεκτρονικής δημοπρασίας, ενώ προστίθενται κοινωνικά κριτήρια για τους δικαιούχους νέων αδειών, μοριοδότηση σε πολύτεκνους, μακροχρόνια ανέργους, ανάπηρους 67% και άνω. Εάν δεν βρεθούν δικαιούχοι της κατηγορίας αυτής, οι νέες άδειες θα χορηγούνται με ηλεκτρονική δημοπρασία σε φυσικά και νομικά πρόσωπα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου