«Θα είναι η μεγαλύτερη άμεση ξένη επένδυση στην Ελλάδα, δημιουργώντας χιλιάδες νέες θέσεις εργασίας και θα αποτελέσει ένα ισχυρό σήμα εμπιστοσύνης με αποδέκτη τη διεθνή επενδυτική κοινότητα» τόνισε ο Ρίκαρντ Σκούφιας, country manager για την Ελλάδα, της κοινοπραξίας ΤΑΡ.
Μιλώντας, στο ενεργειακό συνέδριο του ΙΕΝΕ, στη Θεσσαλονίκη ο κ. Σκούφιας εμφανίστηκε βέβαιος ότι οι Αζέροι τελικά θα δώσουν την οριστική τους έγκριση στο σχέδιο του αγωγού ΤΑΡ, ενώ ταυτόχρονα δήλωσε και την ιδιαίτερη ικανοποίησή του για την υποδοχή που έχουν επιφυλάξει στο project οι ελληνικές αρχές και η κυβέρνηση, όπως, επίσης κι οι πρόεδροι της Αλβανίας και της Ιταλίας. Περαιτέρω τόνισε ότι το έργο θα μπορούσε να αρχίσει να κατασκευάζεται το 2014 με προοπτική να είναι έτοιμο να χρησιμοποιηθεί το 2017-18. Με την εκτίμηση αυτή συμφώνησε και ο εκπρόσωπος της γερμανικής εταιρείας E-ON, σημειώνοντας ότι ο ΤΑΡ θα προσφέρει στην Ευρώπη τη διαφοροποίηση πηγών ενέργειας που θέλει.
Ελληνοβουλγαρικός αγωγός φυσικού αερίου
Τουλάχιστον μια διετία νωρίτερα από το χρονοδιάγραμμα κατασκευής του ΤΑΡ, το 2014, θα έχει δοθεί σε χρήση, εάν όλα πάνε καλά, ο αγωγός φυσικού αερίου που θα συνδέει τη Στάρα Ζαγόρα στη νότια Βουλγαρία, με την Κομοτηνή στην περιοχή της Θράκης. Το project συνολικού μήκους περίπου 181 χλμ., και προϋπολογισμού σχεδόν 200 εκ. ευρώ, εντός των ημερών αναμένεται να εξασφαλίσει την προέγκριση επί της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΜΠΕ) για το ελληνικό του τμήμα, μήκους 30 χλμ.. Στις 15 Ιουνίου δε, είναι προγραμματισμένο να δοθεί προέγκριση κι από τις βουλγαρικές αρχές για τη Μελέτη χωροθέτησης στο βουλγαρικό έδαφος. Το επόμενο βήμα προβλέπει το Νοέμβριο οριστική έγκριση της ΜΠΕ από τη Βουλγαρία και το αργότερο το Δεκέμβριο την οριστική μελέτη χωροθέτησης, ενώ στις αρχές του 2013 υπολογίζεται πως θα εκδοθεί και η οριστική ΜΠΕ από την Ελλάδα. Η κατασκευή θα μπορέσει να ξεκινήσει στα μέσα του 2013, με χρονοδιάγραμμα εκτέλεσης των έργων 14-16 μήνες. Σε πρώτη φάση η δυναμικότητα του αγωγού θα είναι 3 bcm, με στόχο να φθάσει τα 5 bcm και για τη χρηματοδότησή του εκτός από τα 45 εκ. ευρώ, που έχουν εξασφαλιστεί από το κοινοτικό πρόγραμμα EERP, διαξάγονται επαφές με την EBRD να αναλάβει leader για τη συγκρότηση ενός ομολογιακού δανείου.
Δεξαμενές
Πολύ σύντομα, επίσης, η ΔΕΠΑ σε συνεργασία με τη βουλγαρική πλευρά θα είναι σε θέση να προβεί στην ανάπτυξη πλωτών δεξαμενών αποθήκευσης LNG στη θαλάσσια περιοχή του βορείου Αιγαίου. Η μελέτη σκοπιμότητας αναμένεται να ανατεθεί στους προσεχείς μήνες και να είναι έτοιμη πριν το τέλος του 2012. Η δυναμικότητα θα είναι μεταξύ 2-4 bcm και το κόστος της επένδυσης εκτιμάται στα 350 εκ. ευρώ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου