Οπως επισημάνθηκε στη συνέντευξη Τύπου, το συμπέρασμα για τον τριπλασιασμό των διοδίων μπορεί να προκύψει πολύ εύκολα, εάν κάποιος υπολογίσει ότι στα έργα παραχώρησης η χρέωση σήμερα έχει φτάσει πλέον στο 0,064 ευρώ ανά χιλιόμετρο (αν και είναι υπό κατασκευή), ενώ στην ολοκληρωμένη Εγνατία Οδό, με τους 5 συμβατικούς σταθμούς διοδίων, η χρέωση τώρα είναι 0,015 ευρώ ανά χιλιόμετρο και προβλέπεται να φτάσει στα 0,023 ευρώ ανά χιλιόμετρο μέσα στο 2012, με την εγκατάσταση 2 ακόμα σταθμών είσπραξης.
Οπως ανάφεραν οι εργαζόμενοι, σύμφωνα με το Μεσοπρόθεσμο (Ν. 3985/2011,ΦΕΚ Α΄ 151), το Ελληνικό δημόσιο εντός του πρώτου τριμήνου του 2012, προβλέπεται να παραχωρήσει τη λειτουργία, συντήρηση και τα δικαιώματά του από τα διόδια επί της Εγνατίας οδού στον ιδιωτικό τομέα με σύμβαση παραχώρησης, για ένα συγκεκριμένο χρονικό διάστημα και σε ποσοστό 100%.
Στο πλαίσιο υλοποίησης της παραπάνω πολιτικής και με βάση τη διυπουργική απόφαση (αρ. ΦΕΚ 2501/4-11-2011), η οποία εξουσιοδότησε σχετικά τον Υπουργό Οικονομικών, υπογράφηκε τελικά στις 30/11/2011 σύμβαση μεταξύ του Υπουργού Οικονομικών και του Ταμείου Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ), σύμφωνα με την οποία παραχωρούνται σε αυτό το Ταμείο, τα δικαιώματα του ελληνικού δημοσίου άσκησης ψήφου επί ποσοστού 100% του μετοχικού κεφαλαίου της εταιρείας «ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ ΑΕ», μέχρι την ολοκλήρωση της διαδικασίας αποκρατικοποίησης της εταιρείας.
Δηλαδή, ξεκίνησε η αντίστροφη μέτρηση για το ξεπούλημα και αυτού του μεγάλου οδικού άξονα...
Μόνη λύση είναι να παλέψει ο λαός για να γίνουν τα δημόσια έργα λαϊκή περιουσία, για να καταργηθούν όλα τα διόδια και να μπορούν οι εργαζόμενοι και οι λαϊκές οικογένειες να κυκλοφορούν ελεύθερα σε σύγχρονους και ασφαλείς αυτοκινητόδρομους χωρίς να πληρώνουν χαράτσια.
πηγή : Ριζοσπάστης
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου